Blog #6 – Jak studovat?

Ahoj všichni,
poslední dobou jsem zjistila, že se dokážu naučit většinu věcí co potřebuji (ale určitě ne vždycky všechno). Proto jsem se rozhodla napsat něco o tom jak se učím a jaké jsou studijní typy lidí.

image

Já osobně preferuji obrázky a barvy v  sešitě (jsem určitě vizuální typ). Líp se mi učí, když si důležitější věci podtrhám. Když se jdu učit tak si vezmu něco k pití a jdu na nějaké místo kde to mám ráda (většinou postel něco gauč, ale pokud je teplo jdu klidně na terasu nebo zahradu)…

„Když zjistíte jaký jste studijní typ budete se učit efektivněji.“

Všichni se vzájemně v něčem lišíme, a proto je normální, že každému nemůže vyhovovat jedna a ta samá metoda učení. Proto jsem vám sem uvedla studijní typy lidí..

image

Vizuální typ
heslo : vidět

Jak už nám napovídá název, vizuální typ si nejlépe pamatuje to, co vidí. Můžete si udělat ze své paměti na obrázky přednost. Pokud si budete v sešitech poctivě barevně podtrhávat a snažit se při učení vybavovat podobu věcí, zvládnete se naučit všechno. Rada zní… zakreslujte, zakreslujte, zakreslujte! A vybavte se dostatečným množstvím zvýrazňovačů. Budete je potřebovat.

Auditivní typ
heslo : slyšet

Upřednostňujete-li tento studijní styl, pak je vaší klíčovou částí těla ucho (tedy alespoň co se paměti týče). Pokud toho využíváte při hodinách, máte z půlky vyhráno (předpokladem je samozřejmě dávat pozor). Většinu látky si hravě zapamujete již z výkladu a vaše domácí příprava nemusí být tak intenzivní. Můžete si u ní zkusit látku nahrát a pouštět do sluchátek. Uvidíte, že vám to do hlavy půjde mnohem rychleji. Opakujte si nahlas.

Kinestetický typ
heslo : dotknout se

Neboli typ pohybový. Ano, právě to jsou ti aktivní studenti kráčející do kolečka a jiných geometrických tvarů. Většinu informací si totiž spojují s určitým pohybem nebo činností, kterou nejlépe sami vykonali. Činnost, kterou sami vykonáte, může být i pouhé zapisování výpisků na hodině. Studenti s tímto stylem učení si totiž výborně vybavují to, co sami zapsali, vypočítali, vytvořili…

image

Doufám, že se v něčem najdete a alespoň trochu vám můj článek pomůže.  Takže čauky.

Zanechat Odpověď

